2018-06-06 14:00:40

Zašto je važno provoditi program emocionalnog opismenjavanja?

Da bismo mogli postići određeno (poželjno) afektivno stanje, odnosno regulirati nepoželjna stanja, moramo imati dovoljno znanja o tome: kako protok vremena utječe na emocije, kako se one međusobno razlikuju, koja je emocija prikladna za koju situaciju i slično.

Upravo je znanje o emocijama ono koje unaprjeđuje svjesnost o različitim aspektima emocionalnog funkcioniranja, odnosno onome što se naziva emocionalna inteligencija.

Većina evaluiranih programa temelji se upravo na povećanju znanja o emocijama te njihovog razumijevanja, što ima značajne efekte na razvoj emocionalne inteligencije.

Nalazi istraživanja pokazuju da su programi za poticanje emocionalnih vještina kod djece (koji razvijaju vještine prepoznavanja, razumijevanja, izražavanja i regulacije emocija) povezani s psihološkom dobrobiti, većom socijalnom kompetentnošću, kao i većim akademskim uspjehom (Rivers i sur., 2013).

Upravo iz tih razloga i naša škola odlučila se uključiti u evaluaciju programa Emocionalnog opismenjavanja kojeg provodi Studij psihologije Filozofskog fakulteta u Rijeci pod vodstvom prof.dr.sc. Vladimira Takšića i dr.sc. Tamare Mohorić, a u kojem sudjeluje preko 20 drugih škola iz cijele Hrvatske.

Provedba programa uključivala je učenike 5.a, 5.b, 5.i te 6.a razreda naše škole. Učenici tih razreda bili su podijeljeni u dvije grupe – eksperimentalnu koja će proći kroz program (5.b i 6.a) i kontrolnu koja će poslužiti za usporedbu dobivenih rezultata mjerenja (5.a i 5.i). Program je počeo prvim mjerenjem s nekoliko upitnika čiji cilj je ispitati trenutna znanja o emocijama. Nakon toga, eksperimentalna grupa uključena je u program koji je proveden kroz 7 radionica (SRZ) tijekom kojih se obradilo 7 različitih emocija.

Po završetku provedbe programa (krajem prvog polugodišta), napravljeno je drugo mjerenje u obje grupe te krajem mjeseca svibnja i treće mjerenje.

Slijedi nam nestrpljivo očekivanje rezultata istraživanja.

Svima koji su sudjelovali, učenicima i razrednicima, puno hvala na suradnji. Posebno hvala razrednicama 5.b i 6.a, Mirti Ćosić te Kristini Mirković tj, Gabrijeli Jevđenić koje su nesebično osigurale vrijeme i prostor za provedbu radionica. 


Osnovna škola Ladimirevci